Artykuł sponsorowany

Na czym polega obowiązek informacyjny biura podróży wobec klienta?

Na czym polega obowiązek informacyjny biura podróży wobec klienta?

Czy zdajesz sobie sprawę, że biuro podróży ma obowiązek informować Cię o wszystkich istotnych kwestiach dotyczących Twojej wycieczki? Nie tylko przed jej rozpoczęciem, ale także w trakcie jej trwania? W poniższym artykule dowiesz się szczegółowo, na czym polega obowiązek informacyjny biura podróży i jakie masz prawa jako klient.

Obowiązek informacyjny biura podróży – podstawa prawna

Podstawą prawną obowiązku informacyjnego biura podróży względem klienta jest ustawa o usługach turystycznych. Wynika z niej, że organizator wyjazdy musi nie tylko odpowiednio przygotować ofertę, ale także w sposób jasny i przejrzysty poinformować swoich klientów o wszystkich istotnych aspektach związanych z wycieczką. Zgodnie z tymi standardami postępują najlepsze agencje turystyczne, między innymi biuro podróży Kos we Wrocławiu, które organizuje wyjazdy integracyjnych i motywacyjne dla firm.

Przeczytaj również: Czy zwiedzanie krajów afrykańskich jest bezpieczne? Fakty i mity

Informacje przed zawarciem umowy

Obowiązek informacyjny biura podróży zaczyna się jeszcze przed podpisaniem umowy z klientem. Biuro podróży powinno udzielić wszelkich niezbędnych informacji na temat realizacji imprezy turystycznej, takich jak: terminy, miejsca docelowe, środki transportu, zakwaterowanie, wyżywienie, program zwiedzania czy rodzaj ubezpieczenia. Musi też poinformować o ewentualnych wymaganiach wizowych czy obowiązujących szczepieniach, a także o dodatkowych opłatach, które mogą się pojawić w trakcie wyjazdu. Klient powinien być poinformowany o prawie do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni przed rozpoczęciem wycieczki i o zasadach reklamacji.

Informacje w trakcie trwania wycieczki

W trakcie wycieczki biuro podróży zobowiązane jest do informowania klientów o ewentualnych zmianach w programie. W przypadku odwołania wycieczki biuro podróży musi zwrócić klientowi całą wpłaconą kwotę. Ponadto, biuro podróży nie może narzucać dodatkowych opłat, np. za zmianę nazwiska pasażera czy inne usługi dodatkowe, których klient wcześniej nie zamawiał.

Prawa klienta

Klient biura podróży ma prawo do reklamacji, jeśli świadczone usługi nie są zgodne z zawartą umową. Reklamację należy zgłosić na piśmie, najlepiej już podczas trwania wycieczki, aby umożliwić biuru podróży jej rozpatrzenie i ewentualne naprawienie zgłoszonych nieprawidłowości. Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, klient ma prawo skorzystać z postępowania mediacyjnego lub sądowego.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz do artykułu

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.