Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak prawidłowo zamontować rdzeń turbosprężarki?
Turbosprężarki są standardowym wyposażeniem samochodów ze spalinowymi jednostkami napędowymi, pozwalając na znaczne podwyższenie osiągów przy ograniczonej pojemności oraz istotną redukcję zużycia paliwa. Korzystanie z aut z turbosprężarkami wymaga jednak dbania o regularną wymianę oleju i jego sprawną filtrację oraz właściwej techniki jazdy. Zaniedbania z reguły prowadzą do awarii podzespołu, z którą można sobie jednak łatwo poradzić.
Dlaczego regeneracja turbosprężarki może okazać się konieczna?
Turbosprężarki to urządzenia, które są w stanie znacznie zwiększyć moc silnika przez podniesienie ciśnienia powietrza dostającego się do komory spalania. Składają się one z dwóch połączonych ze sobą wirników, z których jeden wytwarza niezbędne ciśnienie, a drugi wprawia go w ruch, wykorzystując pęd dostarczany przez przepływ spalin opuszczających jednostkę napędową. Choć jest to niezwykle efektywne, to jednocześnie oznacza, że turbina nagrzewa się do wysokich temperatur i pracuje z ogromnymi prędkościami obrotowymi, co często prowadzi do pojawiania się usterek, zwłaszcza jeżeli pojazd nie jest prawidłowo eksploatowany. W takich sytuacjach najczęściej konieczna będzie regeneracja turbosprężarki będąca o wiele tańszą alternatywą dla zakupu nowego elementu, jednocześnie oferując równie wysoką żywotności i sprawność.
Przeczytaj również: Jak przedłużyć żywotność turbosprężarki?
Co ma szczególne znaczenie podczas montażu elementów turbosprężarki?
Regeneracja turbosprężarki z reguły wiąże się z wymianą kompletnego rdzenia nazywanego także korasem. Wybierając zestaw dedykowany do konkretnego modelu, otrzymuje się element, który jest już wyważony i może być od razu zamontowany wewnątrz korpusu. Zanim przystąpi się do tej czynności, trzeba jednak upewnić się, że nie ma na nim żadnych pęknięć oraz starannie go oczyścić np. stosując odpowiednie chemikalia. Umieszczenie rdzenia w korpusie należy poprzedzić montażem uszczelnień, a następnie zablokować jego położenie w części zimnej za pomocą pierścienia segera oraz w części gorącej, po czym nałożyć dokręcaną obejmę. Podłączenia wymaga też przewód olejowy oraz siłownik pneumatyczny. W przypadku naprawy części składających się na koras nie obejdzie się jednak bez precyzyjnego wyważenia całości. Firma Diesel Expert z Posądzy specjalizuje się w naprawie turbosprężarek.
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze usterki turbosprężarek?
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz do artykułu
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana