Artykuł sponsorowany

Zasadnicze różnice między bazami danych B2B a B2C

Zasadnicze różnice między bazami danych B2B a B2C

Prowadzenie działalności biznesowej wymaga możliwości docierania z informacjami o ofercie do grupy klientów, którzy mogą nią być zainteresowani. Ponieważ wykorzystywanie różnych narządzi marketingowych mających na celu zainicjowanie procesu sprzedaży i jego domknięcie wiąże się z kosztami, grupę docelową warto dobierać na podstawie sprawdzonych informacji o nabywcach. Dobrym rozwiązaniem okaże się użycie w tym celu odpowiedniej bazy danych.

Co trzeba wiedzieć o biznesowych bazach danych?

Każde przedsiębiorstwo dysponuje z reguły informacjami, które pozwalają na sprecyzowanie, kto może zostać ich klientem. W przypadku tych, które są nastawione na obsługę innych firmy, będzie to zwykle m.in. branża, wielkość zatrudnienia, czy osiągany obrót. Zdobycie nowych zamówień i zwiększenie sprzedaży oznacza jednak konieczność dotarcia do szerszej grupy potencjalnych odbiorców, co bez odpowiedniego narzędzia może być trudne. Rozwiązaniem jest skorzystanie z bazy danych B2B (Business-to-Business), która będzie zawierała parametry istotne z punktu widzenia danego rynku i możliwości dokonania potencjalnej sprzedaży. Poza podstawowymi cechami, takimi jak branża, rodzaj działalności, forma prawna, lokalizacja, obrót, zatrudnienie, w grę mogą wchodzić także wielkość posiadanej floty pojazdów, nastawienie na działalność eksportową lub importową. Ważnym uzupełnieniem okażą się również dane osób kontaktowych wraz z zajmowanym przez nie stanowiskiem. Bazy B2B występują w odmianach zawierających większą lub mniejszą ilość danych, w tym z kontaktami do osób decyzyjnych, które bezpośrednio odpowiadają za wydatkowanie środków i dokonywanie zakupów.

Czym są konsumenckie bazy danych?

Konsumencka baza danych B2C (Business-to-Consumer) zawiera dane kontaktowe do osób prywatnych, które mogą być potencjalnymi klientami firmy. Znajdujące się w nich rekordy składają się m.in. z imienia i nazwiska, adresu, wieku, płci, wykształcenia, zawodu, liczby dzieci, a także skali uzyskiwanego dochodu czy rodzaju posiadanej nieruchomości. Co ważne, są one zgromadzone legalnie, na podstawie zgody na przetwarzanie i udostępnianie informacji. Bazy B2B oraz B2C są oferowane przez Target Media, dysponującą szerokim wyborem zestawów aktualnych danych o klientach indywidualnych i biznesowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz do artykułu

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.