Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Zasadnicze różnice między bazami danych B2B a B2C

Prowadzenie działalności biznesowej wymaga możliwości docierania z informacjami o ofercie do grupy klientów, którzy mogą nią być zainteresowani. Ponieważ wykorzystywanie różnych narządzi marketingowych mających na celu zainicjowanie procesu sprzedaży i jego domknięcie wiąże się z kosztami, grupę docelową warto dobierać na podstawie sprawdzonych informacji o nabywcach. Dobrym rozwiązaniem okaże się użycie w tym celu odpowiedniej bazy danych.
Co trzeba wiedzieć o biznesowych bazach danych?
Każde przedsiębiorstwo dysponuje z reguły informacjami, które pozwalają na sprecyzowanie, kto może zostać ich klientem. W przypadku tych, które są nastawione na obsługę innych firmy, będzie to zwykle m.in. branża, wielkość zatrudnienia, czy osiągany obrót. Zdobycie nowych zamówień i zwiększenie sprzedaży oznacza jednak konieczność dotarcia do szerszej grupy potencjalnych odbiorców, co bez odpowiedniego narzędzia może być trudne. Rozwiązaniem jest skorzystanie z bazy danych B2B (Business-to-Business), która będzie zawierała parametry istotne z punktu widzenia danego rynku i możliwości dokonania potencjalnej sprzedaży. Poza podstawowymi cechami, takimi jak branża, rodzaj działalności, forma prawna, lokalizacja, obrót, zatrudnienie, w grę mogą wchodzić także wielkość posiadanej floty pojazdów, nastawienie na działalność eksportową lub importową. Ważnym uzupełnieniem okażą się również dane osób kontaktowych wraz z zajmowanym przez nie stanowiskiem. Bazy B2B występują w odmianach zawierających większą lub mniejszą ilość danych, w tym z kontaktami do osób decyzyjnych, które bezpośrednio odpowiadają za wydatkowanie środków i dokonywanie zakupów.
Czym są konsumenckie bazy danych?
Konsumencka baza danych B2C (Business-to-Consumer) zawiera dane kontaktowe do osób prywatnych, które mogą być potencjalnymi klientami firmy. Znajdujące się w nich rekordy składają się m.in. z imienia i nazwiska, adresu, wieku, płci, wykształcenia, zawodu, liczby dzieci, a także skali uzyskiwanego dochodu czy rodzaju posiadanej nieruchomości. Co ważne, są one zgromadzone legalnie, na podstawie zgody na przetwarzanie i udostępnianie informacji. Bazy B2B oraz B2C są oferowane przez Target Media, dysponującą szerokim wyborem zestawów aktualnych danych o klientach indywidualnych i biznesowych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz do artykułu
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana