Artykuł sponsorowany

Zasada 3R: Reduce, Reuse, Recycle i jej zastosowanie w branży kosmetycznej

Zasada 3R: Reduce, Reuse, Recycle i jej zastosowanie w branży kosmetycznej

O kwestiach dotyczących dbania o środowisko naturalne czy recyklingu słyszymy coraz częściej. W związku z tym producenci różnego rodzaju towarów muszą poszukiwać rozwiązań, które zmniejszą szkodliwe oddziaływanie na planetę. Jeżeli chodzi o branżę kosmetyczną, to stosowana jest zasada 3R, czyli: Reduce, Reuse i Recycle, co oznacza redukuj, używaj ponownie i recyklinguj. Jak to wygląda w praktyce. Co zrobić, aby osiągnąć taki efekt?

Przede wszystkim redukcja używanych materiałów 

Żyjemy w czasach wzmożonego konsumpcjonizmu, w związku z czym w sklepach pojawia się coraz więcej produktów, które niekoniecznie się sprzedają. Jedną z podstawowych kwestii, o które trzeba zadbać w ramach zasady 3R, jest redukcja używanych i produkowanych materiałów. Jeżeli chodzi o branżę kosmetyczną, to oprócz przemyślanych dostaw przez producentów kluczowy jest też wzrost świadomości i edukacja konsumentów.

Chodzi przede wszystkim o to, aby kupować tylko tyle, ile się zużywa. Nie ma sensu zamawiania pięciu butelek kosmetycznych z ulubionym balsamem czy szamponem. Czasami bowiem zdarza się tak, że produkty tracą datę ważności i muszą wylądować w śmietniku. W przypadku większego zapotrzebowania na dany kosmetyk lepiej kupić produkt w większym opakowaniu – wówczas zużycie plastiku czy innego materiału będzie mniejsze.

Reuse, Recycle, czyli używaj ponownie i recyklinguj 

Kolejnym elementem składającym się na zasadę 3R jest ponowne używanie. Jak to wygląda w branży kosmetycznej? Obecnie coraz więcej marek wprowadza rozwiązania, które zachęcają do wypełniania wcześniej zużytych słoików kosmetycznych czy innych opakowań tym samym produktem. Usługa cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Konsumenci mogą też wykorzystać mniejsze pojemniki do przelewania ulubionego produktu na wyjazd czy na siłownię. Jeśli chodzi o recykling, to spytaliśmy o tę kwestię specjalistę z firmy produkującej opakowania kosmetyczne:

- Świadomy recykling jest kluczowy, jeśli chodzi o zasadę 3R. Na opakowaniach na kosmetyki można znaleźć informację, do którego pojemnika na śmieci powinny trafić. Dzięki temu zużycie plastiku czy innego surowca będzie mniejsze, na przykład w czasie produkcji kolejnych słoiczków i buteleczek na mydła czy kremy. Należy podkreślić, że wpływa na to zachowanie każdego z nas.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz do artykułu

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.