Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Na czym polega obowiązek informacyjny biura podróży wobec klienta?

Spis treści
- Obowiązek informacyjny biura podróży – podstawa prawna
- Informacje przed zawarciem umowy
- Informacje w trakcie trwania wycieczki
- Prawa klienta
Czy zdajesz sobie sprawę, że biuro podróży ma obowiązek informować Cię o wszystkich istotnych kwestiach dotyczących Twojej wycieczki? Nie tylko przed jej rozpoczęciem, ale także w trakcie jej trwania? W poniższym artykule dowiesz się szczegółowo, na czym polega obowiązek informacyjny biura podróży i jakie masz prawa jako klient.
Obowiązek informacyjny biura podróży – podstawa prawna
Podstawą prawną obowiązku informacyjnego biura podróży względem klienta jest ustawa o usługach turystycznych. Wynika z niej, że organizator wyjazdy musi nie tylko odpowiednio przygotować ofertę, ale także w sposób jasny i przejrzysty poinformować swoich klientów o wszystkich istotnych aspektach związanych z wycieczką. Zgodnie z tymi standardami postępują najlepsze agencje turystyczne, między innymi biuro podróży Kos we Wrocławiu, które organizuje wyjazdy integracyjnych i motywacyjne dla firm.
Przeczytaj również: Czy zwiedzanie krajów afrykańskich jest bezpieczne? Fakty i mity
Informacje przed zawarciem umowy
Obowiązek informacyjny biura podróży zaczyna się jeszcze przed podpisaniem umowy z klientem. Biuro podróży powinno udzielić wszelkich niezbędnych informacji na temat realizacji imprezy turystycznej, takich jak: terminy, miejsca docelowe, środki transportu, zakwaterowanie, wyżywienie, program zwiedzania czy rodzaj ubezpieczenia. Musi też poinformować o ewentualnych wymaganiach wizowych czy obowiązujących szczepieniach, a także o dodatkowych opłatach, które mogą się pojawić w trakcie wyjazdu. Klient powinien być poinformowany o prawie do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni przed rozpoczęciem wycieczki i o zasadach reklamacji.
Przeczytaj również: Jakie są korzyści z aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu?
Informacje w trakcie trwania wycieczki
W trakcie wycieczki biuro podróży zobowiązane jest do informowania klientów o ewentualnych zmianach w programie. W przypadku odwołania wycieczki biuro podróży musi zwrócić klientowi całą wpłaconą kwotę. Ponadto, biuro podróży nie może narzucać dodatkowych opłat, np. za zmianę nazwiska pasażera czy inne usługi dodatkowe, których klient wcześniej nie zamawiał.
Przeczytaj również: Co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy z biurem podróży?
Prawa klienta
Klient biura podróży ma prawo do reklamacji, jeśli świadczone usługi nie są zgodne z zawartą umową. Reklamację należy zgłosić na piśmie, najlepiej już podczas trwania wycieczki, aby umożliwić biuru podróży jej rozpatrzenie i ewentualne naprawienie zgłoszonych nieprawidłowości. Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, klient ma prawo skorzystać z postępowania mediacyjnego lub sądowego.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz do artykułu
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana