Artykuł sponsorowany

Jaki procent tworzyw sztucznych w Polsce zostaje poddany recyklingowi?

Jaki procent tworzyw sztucznych w Polsce zostaje poddany recyklingowi?

Czy zastanawialiście się kiedyś, jak wiele tworzyw sztucznych z naszego życia codziennego trafia do recyklingu? Odpowiedź może Państwa zaskoczyć, gdyż w Polsce proces ten jest nadal na etapie rozwoju. W niniejszym artykule przybliżymy statystyki dotyczące recyklingu tworzyw sztucznych oraz przedstawimy inicjatywy mające na celu zmniejszenie ilości generowanych odpadów.

Sytuacja w Polsce

Według danych Eurostatu, w 2018 roku odsetek tworzyw sztucznych poddanych recyklingowi w Polsce wyniósł 34,2%. Polacy zajęli tym samym 12. miejsce wśród krajów Unii Europejskiej pod względem skuteczności recyklingu tych materiałów. Choć wynik ten może wydawać się satysfakcjonujący, to w rzeczywistości polskie przedsiębiorstwa związane z przetwarzaniem odpadów z tworzyw sztucznych wciąż borykają się z problemami, takimi jak nieefektywna segregacja śmieci czy niewystarczająca ilość punktów zbiorczych.

Jednym z przykładów miast, które podejmują działania na rzecz poprawy recyklingu tworzyw sztucznych, jest Kraków. Przetwarzanie odpadów z tworzyw sztucznych w Krakowie odbywa się w systemach zamkniętych, gdzie materiał ten jest odpowiednio segregowany, sortowany i przetwarzany na nowe wyroby. W 2020 roku Kraków wprowadził do swojego systemu gospodarki odpadami tzw. worki na śmieci wielokrotnego użytku, których celem jest lepsze zagospodarowanie tworzyw sztucznych. Współpraca z lokalnymi przedsiębiorstwami przyczynia się również do rozbudowy infrastruktury recyklingowej w mieście.

Inicjatywy mające na celu zmniejszenie ilości generowanych odpadów

W ostatnich latach coraz więcej polskich przedsiębiorstw decyduje się na wprowadzenie strategii zrównoważonego rozwoju, mających na celu zmniejszenie ilości generowanych odpadów z tworzyw sztucznych. Wśród nich wymienić można m.in. programy obiegu zamkniętego, stosowanie materiałów biodegradowalnych, czy promowanie ekologicznych opakowań. Ponadto organizacje pozarządowe oraz instytucje publiczne stale prowadzą kampanie edukacyjne, mające na celu uświadomienie społeczeństwu konieczności segregacji odpadów oraz ograniczenia zużycia jednorazowych tworzyw sztucznych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz do artykułu

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.