Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak zorganizować sprzątanie pobudowlane?
Choć remont mało komu wydaje się przyjemnym doświadczeniem, dla wielu osób sprzątanie po nim może okazać się jeszcze gorsze. Wszechobecny pył, resztki farby, walające się materiały — to wszystko sprawia, że robienie remontu kojarzy się z wielogodzinną udręką. Na szczęście istnieje kilka sposobów, które znacząco mogą ten proces przyspieszyć. Jakich? Odpowiedź na to pytanie znajduje się w niniejszym artykule.
Najważniejsza jest dobra organizacja pracy
Zabierając się za sprzątanie, warto sobie wcześniej rozplanować wszystkie najważniejsze aspekty pracy, takie jak: kolejność sprzątania pomieszczeń czy zakup środków czystości. Do tego należy wciąż pod uwagę takie czynniki jak rodzaj wykonywania prac i stopień zabrudzenia domu. Wiadomo, że inaczej będzie wyglądało sprzątanie po malowaniu ścian, a inaczej po generalnym remoncie. Do tego przydadzą się między innymi:
Przeczytaj również: Sprzątanie po remoncie. Co jest największym wyzwaniem?
wszelkiego rodzaju płyny i środki do mycia podłóg, szyb, powierzchni drewnianych i ceramiki,
worki na śmieci o dużej wytrzymałości,
odkurzacz, najlepiej przemysłowy, który z łatwością poradzi sobie z pyłem budowlanym.
Triki, które ułatwią sprzątanie pobudowlane
Oto najważniejsze triki, które mogą pomóc w sprzątaniu pobudowlanym:
Ochrona mebli: przy malowaniu i gipsowaniu ścian należy zabezpieczyć wcześniej meble za pomocą folii ochronnej,
Po zakończeniu prac powierzchnie powinny być czyszczone od góry do dołu. Dzięki temu na sam koniec będzie można jedynie przejechać podłogę odkurzaczem. Aby uniknąć błota, ważną zasadą jest usunięcie w pierwszej kolejności kurzu, a dopiero potem wykonywanie czynności z użyciem wody,
Najpierw na sucho, potem na mokro. Jak wiadomo, po remoncie pył znajduje się dosłownie wszędzie. Dlatego najpierw najlepiej jest przeczyścić wszystkie płaskie powierzchnie na sucho, a następnie zebrać resztki pyłu na mokro,
Wynajęcie profesjonalnej firmy sprzątającej — oczywiście nie każdy musi mieć czas i ochotę zajmować się sprzątaniem. W takim wypadku najlepszym wyjściem będzie wynajęcie firmy, która się wszystkim zajmie. Jedną z takich firm jest między innymi Czyści Baba, działająca na terenie Gdańska. Skorzystanie z usług profesjonalistów to gwarancja, że mieszkanie będzie idealnie posprzątane, a domownicy będą mogli się jak najszybciej wprowadzić.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz do artykułu
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana