Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak zaangażować odbiorców przy sprzedaży live w internecie?
Zgodnie z wieloma statystykami, transmisje na żywo stanowią jedne z najbardziej pożądanych treści na portalach internetowych. Fakt ten można wykorzystać między innymi w skalowaniu sprzedaży swoich produktów. Nie wystarczy jednak zorganizować transmisję sprzedażową i liczyć na zainteresowanie ze strony odbiorców – zaangażowanie ich wymaga odpowiedniego przygotowania i postępowania.
Dlaczego warto dbać o angażowanie odbiorców?
Każdy sprzedawca doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że dobrej sprzedaży nie osiąga się jedynie dzięki wysokiej jakości produktu. Istotne jest również docieranie z tym produktem do jak największej ilości potencjalnych klientów oraz nawiązywanie z nimi pozytywnych relacji. Właśnie w tym celu należy dbać o angażowanie użytkowników biorących udział w transmisjach sprzedażowych. Prawidłowo rozegrana strategia zwiększania zaangażowanie – ciekawe, przywołujące pozytywne skojarzenia relacja pozwalają korzystnie wpłynąć na poziom skalowania sprzedaży. Innymi słowy – przynoszą sprzedawcy większy zysk. Jak zatem sprawić, by odbiorca czuł się bardziej zaangażowany i przywiązany do marki?
Przeczytaj również: Dlaczego warto zainwestować w księgowość e commerce?
Planowanie to podstawa
Nie da się skutecznie przyciągnąć uwagi odbiorcy bez odpowiedniego przygotowania. Każda transmisja powinna mieć przynajmniej z grubsza nakreślony scenariusz, który będzie obejmować między innymi takie kwestie, jak dobór produktów oraz kolejność ich prezentowania. Warto zadbać, by produkty były dość różnicowane, ale jednocześnie łączyły się ze sobą. Przykładowo – jeśli tematem transmisji jest sprzedaż ubrań na zimę, to poza ciepłymi kurtkami warto zaprezentować również akcesoria takie jak czapki i rękawiczki.
Takie przygotowanie transmisji pozwoli przyciągnąć uwagę jak największej widowni oraz skłonić ich do większych zakupów. Warto również zadbać o zaplecze techniczne i postawić na sprawdzoną platformę taką jak Seltu.tv.
Sposób prezentowania produktów
Drugim istotnym czynnikiem wpływającym na zaangażowanie odbiorów w transmisję jest postawa sprzedawcy. Bez namiętne pokazywanie kolejnych produktów do kamery bez słowa komentarza sprawia, że użytkownicy zaczynają się nudzić i ostatecznie tracą zainteresowanie – z drugiej strony nadmierne „przegadanie” transmisji może budzić wrażenie, że prowadzący nie chce sprzedawać produktów tylko siebie. Dlatego ważne jest znalezienie złotego środka między tymi skrajnymi podejściami. Pewna doza gawędziarstwa jest wskazana, ale bez przesady.
Regularność prowadzenia transmisji
Aby uzyskać trwałe efekty pod postacią skalowania sprzedaży, należy zadbać o to, by transmisje odbywały się z mniejszą lub większą regularnością – np. raz na tydzień. To zwiększy szanse na to, że klienci będą wracać do sprzedawcy. A należy pamiętać, że stały, przekonany klient jest bardziej cenny, niż nowy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz do artykułu
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana