Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak przebiega gumowanie bębnów?
W większości przedsiębiorstw produkcyjnych zachodzi potrzeba stosowania różnych urządzeń transportu bliskiego, które pozwalają na przemieszczanie wykorzystywanych surowców, półproduktów czy wyrobów gotowych. Jednym z rozwiązań cieszących się szczególnie dużą popularnością są przenośniki taśmowe. Do utrzymania ich we właściwym stanie technicznym konieczne okaże się nie tylko używanie odpowiednich pasów, ale także zatroszczenie się o stan bębnów.
Dlaczego gumowanie bębnów może okazać się niezbędne?
Przenośniki taśmowe to urządzenia używane do transportu międzyoperacyjnego w wielu branżach i służące do przemieszczania rozmaitych ładunków od wszelkiego rodzaju kruszyw po płody rolne. Zasada ich działania opiera się na wykorzystaniu pasa bezkońcowego. Jest on założony na maszynie wyposażonej w dwa oddalone od siebie bębny – napędowy i obracający się swobodnie napędzany. Napina się go z siłą odpowiednią dla uzyskania właściwego sprzężenia ciernego między powierzchnią bębna a wewnętrzną stroną pasa. Dzięki temu eliminowane są poślizgi oznaczające stratę energii, zmniejszenie prędkości przesuwu, a także przyspieszone zużycie obu elementów. W wielu przypadkach nie ma możliwości uzyskania takiego stopnia naprężenia powierzchni pasa, by współdziałanie z bębnem przebiegało w odpowiedni sposób np. z uwagi na nieuchronny proces rozciągania się materiału, długość czy obciążenie przenoszoną substancją. W takich przypadkach stosuje się zwykle gumowanie bębnów, które podnosi sprawność połączenia. Będzie także zmniejszało powstające opóźnienie, redukowało powstający w czasie działania przenośnika hałas oraz wpływało na zmniejszenie powstających wówczas drgań.
Co trzeba widzieć o gumowaniu bębnów?
Gumowanie bębnów polega na nałożeniu warstwy wykonanej z dobrze dobranego tworzywa. Na ogół jest to jeden z elastomerów np. kauczuk syntetyczny SBR lub NBR, a także EPDM albo silikon czy poliuretan, zależnie od wymaganej odporności na warunki zewnętrzne. W zależności od sytuacji okładzina może mieć gładką powierzchnię lub posiadać specjalną fakturę. Warstwa gumy jest nakładana na oczyszczony bęben i mocowana z zastosowaniem odpowiedniego kleju. Mettech z Prochowic specjalizuje się w gumowaniu bębnów, a także przesypów, rynien zsypowych oraz innych elementów metalowych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz do artykułu
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana