Czym się zajmuje trycholog?

Czym się zajmuje trycholog?

Twoje włosy są osłabione i wypadają w dużych ilościach? Zauważyłeś u siebie zakola lub łyse placki? W takim razie koniecznie wybierz się do lekarza trychologa. Poznaj jego główne obowiązki. Jakie są metody leczenia przez specjalistę od włosów i kiedy najlepiej się umówić na wizytę u niego? Odpowiedzi szukaj w naszym artykule.

Kiedy należy skorzystać z pomocy trochologa?

Do lekarza od wypadania włosów należy się zwrócić ze wszelkimi problemami związanymi ze skórą głowy i włosami. Najczęściej wskazane jest odwiedzenie go w przypadku nadmiernego wypadania włosów. Z reguły dostaje się do niego skierowanie od dermatologa. Specjalista od włosów zna się na chorobach skóry głowy. Znajduje źródło problemu i przywraca odpowiednią kondycję skóry głowy. Łojotokowe zapalenie skóry głowy, łupież czy łuszczyca to inne powody, przez które należy się do niego udać.

Obowiązki trychologa

Lekarzem od włosów określa się trychologa. Zajmuje się on takimi kwestiami jak:

  • wypadanie włosów,

  • zły stan pasm – słabe i łamliwe,

  • atopowe zapalenie skóry,

  • łojotokowe zapalenie skóry,

  • łuszczyca,

  • podrażnienie lub swędzenie skóry głowy,

  • łysienie,

  • łupież.

Metody leczenia trychologa

Lekarz od włosów najczęściej zaleca następujące zabiegi:

  • mezoterapię,

  • masaże,

  • pielęgnację,

  • preparaty zewnętrzne – olejki lecznicze i wyciągi ziołowe.

Niekiedy także kieruje do innego lekarza. Najczęściej jednak wykonuje zabiegi trychologiczne. Zalicza się do nich oczyszczanie skóry głowy, nawilżanie, odżywianie czy łagodzenie podrażnień. Włos jest pielęgnowany na całej długości. Poza tym ważna jest pielęgnacja skóry. Do celów leczenia należy regeneracja mieszków włosowych. Są one pobudzone do pracy. Ogranicza się także utratę włosów. Chroni się przed procesami chorobowymi. Zwykle lekarz od skóry głowy i włosów szuka przyczyny choroby. Co ciekawe, nierzadko współpracuje z alergologiem, dietetykiem, ginekologiem czy endokrynologiem.

Jak wygląda wizyta u trychologa?

Wizyta u specjalisty od włosów często zaczyna się od wywiadu medycznego. Lekarz dowiaduje się, jakie były przebyte choroby. Pyta, czy pacjent cierpi na przewlekłe choroby czy alergie oraz jakie przyjmuje leki. W dodatku analizie zostaje poddany sposób pielęgnacji skóry głowy. Informuje się specjalistę o stosowanych preparatach i diecie. Specjalista może zapytać również o tryb życia czy pracę. Do dalszego leczenia z reguły wymagane są badania na przykład morfologia.

Oprócz tego wykorzystuje się trichogram i trichoskopię. Pobiera się w tym przypadku próbkę włosów. Dotyczy to miejsc, które są dotknięte łysieniem czy chorobami skórnymi. Ocenie poddaje się cebulki i ustala, czy rozwój włosów nie jest zaburzony. Trichoskopia za to jest badaniem nieinwazyjnym. Wykonuje się zdjęcie całej głowy. Potem dokonuje się przeglądu technikami cyfrowymi. Dzięki powiększeniu obrazu można ocenić kondycję skóry i włosów. W ten sposób określa się źródło wypadania i wykrywa zaburzenia czy choroby. Zdrowe i piękne włosy są w zasięgu ręki. Wystarczy się udać do trychologa i rozpocząć właściwą metodę leczenia.

Jaki jest koszt wizyty u specjalisty?

Wizyta u trychologa kosztuje różnie. Wszystko zależy od:

  • regionu,

  • liczby badań,

  • renomy.

Zazwyczaj za 1 wizytę płaci się około 100-150 złotych. Trychologa należy odwiedzać w razie potrzeby. Wymagane są co 2-3 miesiące spotkania kontrolne.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz do artykułu

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.