Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Czym się różni statyczna waga kolejowa od dynamicznej?
Wagi kolejowe używane są w celach kontrolnych oraz handlowych. Pozwalają na zważenie towaru, masy wagonu, w razie potrzeby wraz z ładunkiem, a tym samym wykrycie ewentualnego przeciążenia. W obiegu rynkowym dostępne są dwa główne rodzaje wag przeznaczonych dla kolei: statyczne i dynamiczne. W artykule wyjaśniamy, czemu służą, gdzie są używane oraz czym się od siebie różnią.
Charakterystyka wag kolejowych statycznych
Statyczne wagi kolejowe są używane do sprawdzania masy materiału ładowanego lub własnej wagonów w spoczynku. Przykładem takiego urządzenia jest statyczna waga Tamtron Scalex RDW, która znajduje zastosowanie przede wszystkim w pomieszczeniach zamkniętych, takich jak hale naprawcze i produkcyjne taboru kolejowego.
Umożliwia ona precyzyjne określenie masy wagonu tuż przed oddaniem go do użytku po wyprodukowaniu bądź po naprawie. Jej celem jest sprawdzenie, czy wagon nie jest zbytnio przeciążony lub nierównomiernie obciążony. Te wagi statyczne są wykorzystywane również w celach komercyjnych, na przykład do dokonywania transakcji handlowych. Statyczna waga kolejowa waży Tamtron Scalex RDW waży nie tylko całe wagony, ale też poszczególne osie, wózki, koła itd. Ich konstrukcja oparta jest na stalowych pomostach umieszczonych na czujnikach tensometrycznych.
Dynamiczne wagi kolejowe: specyfika i zastosowanie
Odmienne zastosowanie mają dynamiczne wagi kolejowe, które w odróżnieniu od systemów statycznych służą również do ważenia wagonów znajdujących się w ruchu. Z ich pomocą można ważyć nawet wagony połączone z lokomotywą. Sprzedawana przez producenta wag Tamtron Polska dynamiczna waga Tamtron Trapper ma charakter uniwersalny, ponieważ została stworzona z myślą zarówno o pomiarach dynamicznych wagonów, jak i statycznych, przeprowadzanych przeważnie na torach szlakowych i w bocznicach, gdzie jest spory ruch.
To urządzenia o najwyższej klasie dokładności i najlepiej sprawdzają się właśnie tam, gdzie wymagana jest wyjątkowo duża precyzja ważenia oraz szybkość pomiarów. Mają zastosowanie między innymi w rafineriach, terminalach kontenerowych, kopalniach czy elektrowniach. Optymalna dokładność osiągana jest wówczas, gdy ważenia składu dokonuje się wagon po wagonie. Są idealne do przeprowadzania transakcji handlowych i akcyzowych. Ponadto wyposażono je w wariant kompensacji przesunięcia środka ciężkości, dzięki czemu mogą ważyć też wagony z towarami płynnymi.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz do artykułu
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana