Artykuł sponsorowany

Czym powinien charakteryzować się dobry audyt finansowy przedsiębiorstwa?

Czym powinien charakteryzować się dobry audyt finansowy przedsiębiorstwa?

Audyt finansowy to tak zwana rewizja finansowa, która ma na celu wykrycie ewentualnych błędów w sprawozdaniach finansowych oraz księgach. Taki audyt dostarcza informacji o sferach działalności firmy, które funkcjonują nieprawidłowo i pozwala poprawić efektywność firmy. Wspiera także restrukturyzację przedsiębiorstwa. Sprawdź, czym powinna się charakteryzować taka rewizja finansowa!

Jakie cechy powinien mieć dobry audyt finansowy przedsiębiorstwa?

W trakcie audytu finansowego powinna zostać przeprowadzona kontrola ksiąg rachunkowych, sprawozdań, funduszy, kapitałów, ewidencji, windykacji należności, środków pieniężnych oraz sposobów rejestracji operacji gospodarczych. Dobry audyt może trwać kilka tygodni. Jednak pozwala on skontrolować różne sfery działalności firmy oraz daje odpowiedź na pytanie, czy restrukturyzacja przedsiębiorstwa jest naprawdę konieczna.

Przeczytaj również: Na czym polega audyt finansowy?

Dobry audyt powinien charakteryzować się drobiazgowością, rzetelnością i umiejętnością szybkiej oceny. Powinien być przeprowadzony przez profesjonalnego audytora. Dokładność pozwoli wykryć wszelkie nieprawidłowości. Dla końcowego wyniku audytu bardzo ważne jest zrozumienie procesów zachodzących w spółce, dokładne poznanie branży, w której działa firma oraz potrzeb klienta. To wszystko pozwoli usprawnić etapy rewizji finansowej przedsiębiorstwa.

Kto przeprowadza audyt finansowy i kiedy należy go wykonać?

Audyt finansowy przedsiębiorstwa przeprowadza biegły rewident. Może on być wykonywany dorocznie, w sytuacji, gdy przedsiębiorca chce wykryć ewentualne błędy w sprawozdaniach i księgach czy przy wnioskach o dofinansowanie publiczne.

Do przeprowadzenia audytu finansowego wiele firm zatrudnia nie tylko profesjonalnych biegłych rewidentów, ale także prawników i innych doświadczonych specjalistów. Dobrze przeprowadzony audyt może nawet ochronić firmę przed niewypłacalnością oraz wpłynąć na poprawę wyników finansowych przedsiębiorstwa – dowiadujemy się w rozmowie z ekspertem z kancelarii Legal Liability w Łodzi, która zajmuje się audytami finansowymi przedsiębiorstw, w tym optymalizacją kosztów.

Obowiązek jego przeprowadzenia nakłada ustawa o rachunkowości na banki i instytucje finansowe, spółki akcyjne, firmy inwestycyjne oraz podmioty, które w roku ubiegłym zatrudniały co najmniej 50 osób.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz do artykułu

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.