Artykuł sponsorowany

Czym charakteryzuje się druk cyfrowy?

Czym charakteryzuje się druk cyfrowy?

Druk cyfrowy to jedna z najchętniej wykorzystywanych metod drukarskich. Polega na przekazaniu cyfrowego pliku do urządzenia drukującego, dzięki czemu nawet najtrudniejsze projekty graficzne są możliwe do zrealizowania. To właśnie dlatego druk cyfrowy cieszy się coraz większą popularnością i jest coraz chętniej wybierany przez reklamodawców. Co jeszcze warto wiedzieć na ten temat?

Krótka charakterystyka druku cyfrowego

Jak już zostało wspomniane, druk cyfrowy to technika druku, w której materiały do wydrukowania są przekazywana do urządzenia drukującego dzięki plikom wygenerowanym elektronicznie. W tym celu możliwy jest zarówno druk przy użyciu różnych nośników pośrednich, jak i również druk bezpośredni. Warto wspomnieć, że formą drukową najczęściej jest sam zapis, dzięki czemu nie potrzeba wielkich nakładów pracy, aby coś wydrukować. Tego typu druk z roku na rok zyskuje na coraz większej popularności, co zresztą nikogo nie powinno dziwić, biorąc pod uwagę zalety, o których będzie mowa poniżej.  

Przeczytaj również: Zalety i zastosowanie druku cyfrowego

Zalety druku cyfrowego

Zdecydowanie największą zaletą druku cyfrowego jest szybkość i sprawność, z jaką można drukować projekty. Jest możliwe uzyskanie nawet kilkuset stron w ciągu zaledwie jednej minuty pracy urządzenia! Dodatkowo charakteryzują się one naprawdę wysoką jakością — są nasycone, intensywne, bogate w szczegóły i idealnie odwzorowane względem ich wersji elektronicznej. Druk cyfrowy można wykorzystać nawet przy jednej sztuce, przez co nawet w przypadku pojawienia się jakiegoś błędy lub skazy, można to natychmiast naprawić i wydrukować projekt ponownie. Druk cyfrowy jest po prostu szybki i ekonomiczny. 

Jakie są metody druku cyfrowego?

Istnieje kilkanaście metod druku cyfrowego, które są stosowane i wykorzystywane na całym świecie. Najpopularniejsze z nich to: druk lateksowy, druk solwentowy, druk elektrofotograficzny, monografia, druk pigmentowy, magnetografia, druk barwnikowy, druk UV, elkografia, druk mildsolwentowy, druk inkjet, druk ekosolwentowy oraz termografia. Oczywiście mało kto będzie wiedział, jaki druk będzie najlepiej pasował do jego projektu. Dlatego w takich sytuacjach najlepiej pytać się u źródła, na przykład u pracowników firmy Aniger. Warto jednak pamiętać, że poszczególne metody będą się od siebie różnić zarówno jakością, jak i ceną. 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz do artykułu

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.